Ketogén dieta, A ketogén diéta története


Valójában igen sok tanulmányt végeztek ezzel kapcsolatban, és a többség azt mutatta, hogy az ilyen típusú étrend segíthet a fogyásban és az általános egészségi állapot javításában. A ketogén diéta előnyei a cukorbetegség, rák, epilepszia és az Alzheimer-kórban szenvedők számára lehetnek jelentősebbek.

A ketogén diéta hátrányai a fáradékonyság, a hasi görcsök, székrekedés lehetnek, melyek az alacsony szénhidrát-tartalmú étrend következményeként alakulhatnak ki. Mi is az a ketogén diéta Egy nagyon alacsony szénhidrát- és extrém magas zsírtartalmú étrend, ketogén dieta sok hasonlóságot mutat az Atkins és az alacsony szénhidráttartalmú étrenddel.

Ez magában foglalja a szénhidrátbevitel drasztikus csökkentését és zsírral való helyettesítését. Ez a szénhidrátmennyiség a testét metabolizmusba helyezi, amelyet ketózisnak neveznek.

Amikor ez megtörténik, hihetetlenül hatékonyan működik a test a zsírok elégetésében. A zsírt a májban ketonokká alakítja, amelyek energiát szolgáltathatnak az agy számára.

A ketogén diéta a vércukorszint és az inzulin szintjének jelentős csökkenését okozhatja. Ennek a megnövekedett ketonokkal együtt számos egészségügyi előnye van a tanulmányok szerint. A ketogén diéta története ban Hugh Conklin oszteopata masszázs segítségével kezeli a csontokat egy olyan teóriát ismertetett, hogy a táplálékokban lévő mérgek okozzák az epilepsziát. Ebből adódóan arra gondolt, hogy táplálék megvonással kezelhető az epilepszia. Betegeitől 15 napon át megvonta a táplálékot, csak vízet adott nekik.

Írta: Váczy Anikó Ez a ketogénbarát bevásárlólista ketogén dieta könnyebbé teszi az életed. A ketogén diéta gyors fogyást ígér, elkezdése azonban egyáltalán nem gyerekjáték. Ugyanis az egész konyhai készleted át kell reformálni, kiszelektálva azokat a dolgokat, amelyeket a diéta tiltólistára tesz, beleértve az olyan gyorsan és könnyen elkészíthető ételeket is, mint a zacskós rizs vagy a mirelit sült krumpli. Az üres helyeket pedig fel kell tölteni zsírban és fehérjében dús alapanyagokkal, amelyek általában hamar megromlanak, mint a húsfélék és a tejtermékek. Mielőtt a bevásárlólistád első helyére a bacon és a sajt kerülne, ne feledkezz meg róla, hogy zsír és zsír között is hatalmas különbség van.

Akik ezt végigcsinálták, azoknál vagy megszünt a betegség, vagy a rohamok száma jelentős mértékben csökkent. Több túdós számára egyértelmű volt, hogy nem az ételben lévő mérgek hiánya okozta a javulást, hanem valami más. Néhány kutató hamar bizonyította, hogy az éhezés során ketontestek alakulnak ketogén dieta a szervezetben. Ez úgy javított az epilepsziás betegek állapotán, hogy a sejtek nem cukrot használtak fel, hanem ketogén üzemmódban működtek tovább.

Később rájöttek, hogy ez az állapot nem csak éhezéssel érhető el, hanem a szénhidrát nélküli étkezés is ide vezet.

Ketogén diéta előnyei és hátrányai – Superfitt

A ketogén diéta változatai Normál SKD : Ez egy nagyon alacsony szénhidráttartalmú, közepes fehérjetartalmú és magas zsírtartalmú diéta. Ciklikus CKD : Ez az étrend magában foglalja a magasabb szénhidráttartalmú étkezést, például 5 ketogén napot, majd 2 magas szénhidráttartalmú napot. Célzott TKD : Ez az étkezési fajta lehetővé teszi, hogy ketogén dieta fogyasszon az edzései elött és után. Magas fehérjetartalmú: Ez hasonló a szokásos ketogén étrendhez, de több ketogén dieta tartalmaz.

Ugyanakkor csak a normál és a magas fehérjetartalmú ketogén diétákat vizsgálták széles körben. A ciklikus vagy célzott ketogén diéta fejlettebb módszer és elsősorban testépítők vagy sportolók használják. A cikkben szereplő információk többnyire a szokásos ketogén diétára SKD vonatkoznak, bár ugyanazok az alapelvek vonatkoznak a többi változatra is.

Kapcsolódó cikkek

A ketogén diéta segíthet a fogyásban Ez egy rendkívül hatékony módszer a fogyáshoz. A ketózis a test számára egy olyan megfelelő környezetet biztosít, ahol a zsírégetés éhségérzet nélkül valósul meg, míg az inzulin szintje lényegesen lecsökken szervezetünkben.

legegyszerűbb fogyókúrás kiegészítők

Valójában a kutatások azt mutatják, hogy a ketogén diéta sokkal jobb, mint a gyakran ajánlott alacsony zsírtartalmú étrend. Ráadásul az étrend teltségérzetet okoz és így anélkül fogyhat, hogy kalóriákat számolna, vagy nyomon követné az étel-bevitelét. Az egyik tanulmány megállapította, hogy a ketogén étrendben részt vevő emberek 2,2-szer nagyobb súlyt veszítettek, mint a kalória-korlátozott alacsony zsírtartalmú diétát folytatók.

A triglicerid és a HDL koleszterin szintje szintén javult. Egy másik tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy alacsony szénhidrát-tartalmú étrend fogyasztásakor az emberek háromszor annyi súlyt veszítettek, mint a normál ajánlott ketogén dieta követők. Számos oka van annak, hogy a ketogén étrend felülmúlja az alacsony zsírtartalmú étrendet, beleértve a megnövekedett fehérjebevitelt, amely számos előnnyel jár.

dpp 4 gátlók súlycsökkenés

A megnövekedett ketonok, az alacsonyabb vércukorszint és a jobb inzulinérzékenység szintén kulcsszerepet játszhatnak. Ketogén diéták cukorbetegség kezelésére A cukorbetegséget az anyagcsere változásai, a magas vércukorszint és az inzulinfunkció károsodása jellemzik.

A ketogén diéta alapjai

Ez a fajta étrend segíthet elveszíteni a felesleges zsírt, ami szorosan kapcsolódik a 2. Az egyik tanulmány szerint a 2. Egy újabb vizsgálatban a ketogén csoport 11,1 kg-ot veszített tömegéből, szemben a magasabb szénhidráttartalmú csoport 6,9 kg fogyásával.

Ez fontos előny, ha figyelembe vesszük a kapcsolatot a súly és a 2. A Ketogén diéta előnyei Ez a fajta diéta olyan neurológiai betegségek, mint például az epilepszia, kezelésének eszközeként jött létre.

Továbbá tanulmányok mutatták ki, hogy az étrend számos különféle betegségben szenvedő emberek számára előnyös lehet. Szívbetegség: A keto diéta javíthatja a kockázati tényezőket, mint például a testzsír, a HDL koleszterin szint, a vérnyomás és a vércukorszint. Rák: Az étrendet jelenleg számos rák és a lassú ketogén dieta növekedés kezelésére használják.

Alzheimer-kór: A keto-diéta csökkentheti az Alzheimer-kór tüneteit és lassíthatja annak progresszióját.

menopauza hasi zsír fogyás

Epilepszia: A kutatások kimutatták, hogy a ketogén étrend az epilepsziában szenvedő gyermekek rohamának jelentős csökkenését okozhatja. Parkinson-kór: Egy tanulmány megállapította, hogy az étrend elősegítette a Parkinson-kór tüneteinek csökkenését.

Policisztás petefészek szindróma: A keto étrend hozzájárulhat az inzulinszint csökkentéséhez, amely kulcsszerepet játszhat a policisztás petefészek szindrómában.

zsírégető zóna karvonen

Agyi sérülések: Egy állatkísérlet szerint az étrend csökkentheti az agyrázkódást és elősegítheti az agyi sérülés utáni gyógyulást. Pattanások: Az alacsonyabb inzulinszint és a kevesebb cukor- vagy feldolgozott étel fogyasztása megelőzheti a pattanások kialakulását. Ketogén diéta hátrányai A hosszútávú ketogén diéta hátrányai és veszélyei a vizsgálatok szerint, a vesekő és az osteoporosis fokozott kockázatát, valamint a húgysav köszvény megnövekedett szintje.

Ezentúl az alábbi területeken léphetnek fel problémák: Tápanyag-hiányok Mivel teljes élelmiszercsoportokat kizárunk, az élelmiszerekben megtalálható tápanyagok, például a teljes kiőrlésű gabonafélék és a gyümölcsök, kimaradnak az étrendből.

Ez hiányosságokhoz vezethet, különösen akkor, ha az étrend nem megfelelően van megtervezve. Ilyen nagy mennyiségű zsír ketogén dieta során elengedhetetlen az élelmiszerek széles választékának beépítése. Minden élelmiszercsoport különféle ketogén dieta tápanyagokat tartalmaz. Összpontosítson a húsokra, tenger gyümölcseire, zöldségekre és gyümölcsre, hogy megbizonyosodjon róla, hogy B-vitamin és ásványi anyagai, például vas, magnézium és cink vannak-e benne.

A legjobb, ha konzultál egy dietetikussal, hogy csökkentse a hiánybetegségek kialakulásának valószínűségét, hogy a ketogén diéta hátrányai ne jelentkezzenek önnél.

Nem csoda, hogy a ketogén diéta ennyire kedvelt lett, hiszen olyan élelmiszerek is helyet kaphatnak benne, mint például a krémsajt vagy a bacon — egyrészt. Másrészt viszont sokan bele sem vágnának ebbe a módszerbe, hiszen jelentősen vissza kell venni a szénhidrátbevitelt, olyannyira, hogy még egyes zöldségek, gyümölcsök is tiltólistára kerülnek.

Éhség, fejfájás, hányinger, fáradtság, ingerlékenység, székrekedés lehet napokig. Az alvás és a hidratáció segít, de ez nem kellemes átmenet az étrend változásakor. Bél problémák A mellékhelyiség használata nehézkes lehet, mivel a teljes kiőrlésű gabonafélék és gyümölcsök hiánya jelentősen csökkenti a rostbevitelt. Ketogén diéta alatt kerülendő ételek Minden szénhidráttartalmú étel fogyasztását korlátozni kell.

Napi szinten maximálisan 50g szénhidrátot szabad fogyasztani, de a legjobb ha 20g körül tudjuk tartani. Ameddig nem ismerjük ki a ketogén dieta, addig érdemes számolni a napi elfogyasztott szénhidrát mennyiségét. Az alábbiakban felsoroljuk azokat az ételeket, amelyeket ketogén diéta esetén csökkenteni kell vagy el kell távolítani az étrendből: Cukros ételek: gyümölcslé, turmixok, torta, fagylalt, cukorka stb.

hca fogyás tanulmányok

Gabona vagy keményítő: búzaalapú termékek, rizstészta, gabonafélék stb. Ketogén dieta a gyümölcsök többsége kerülendő, kivéve a bogyókat kis adagban lehet fogyasztani, például az eper. Bab vagy hüvelyesek: borsó, sárgaborsó, lencse, csicseriborsó stb. Gyökérzöldségek és gumók: burgonya, édesburgonyasárgarépa, paszternák stb. Alacsony zsírtartalmú vagy diétás termékek: ezek feldolgozott élelmiszerek és gyakran magas szénhidráttartalommal rendelkeznek.

TÉNYEK A KETOGÉN-DIÉTÁRÓL – Panhellen

Néhány fűszer vagy ketogén dieta ezek gyakran cukrot és egészségtelen zsírt tartalmaznak. Egészségtelen zsírok: korlátozza a feldolgozott növényi olajok, és a majonéz fogyasztását.

  • Ekkor az agykéreg neuronjainak erős és rendszertelen tüzelése lehetetlenné teszi a normális agytevékenységet.
  • Szendi Gábor: A rák és a ketogén étrend
  • Ezeket az ételeket eheted és ezeket tilos, ha keto diétázol!

Alkohol: szénhidráttartalmuk miatt sok alkoholos ital megszűntetheti a ketózist. Cukormentes diétás ételek: ezek gyakran magas cukor tartalmúak, amelyek bizonyos esetekben befolyásolhatják a ketonszintet.

Ketogén diéta - Kérdések és válaszok - 8 kérdés

Ezek az ételek általában amúgyis feldolgozottak, és ezért is érdemes kerülni őket. Ketogén diéta alatt fogyasztható ételek Az ételek nagy részét az alábbi lista alapján kell kiválasztania: Hús: vörös hús, steak, sonka, kolbász, szalonna, csirke és pulyka.

Sportolói vélemények

Zsíros hal: mint például a lazac, pisztráng, tonhal és makréla. Tojás: keresse az omega-3 zsírsavakban gazdag, szabad tartású egész tyúk tojást. Vaj távolítsa el a zsírvonalat tejszín: lehetőleg zsíros vajat fogyasszon, ne maragrinokat. Sajt: feldolgozatlan sajt cheddar, kecske, tejszín, kék vagy mozzarella.

Kedvező élettani hatások

Diófélék és magvak: mandula, dió, lenmag, fehérje fogyókúra, chiamag stb.

Egészséges olajok: elsődlegesen extra szűz olívaolaj, kókuszolaj, avokádó olaj, szőlőmagolaj. Avokádó: egész avokádó vagy frissen készített guacamole. Alacsony szénhidráttartalmú zöldségek: a legtöbb zöld zöldség, paradicsom, hagyma, paprika stb. Fűszerek: használhat sót, borsot, valamint különféle egészséges gyógynövényeket és fűszereket. Ketogén diéta mintaétrend 1 hétre: Hétfő Reggeli: bacon szalonna, tojás és paradicsom. Ketogén dieta Csirke saláta olívaolajjal és feta sajttal.

Vacsora: Vajban főtt spárga, lazac. Kedd Reggeli: Tojás, paradicsom, bazsalikom és kecskesajt omlett. Ebéd: Mandula tej, mogyoróvaj, kakaópor és stevia turmix. Vacsora: húsgombóc, cheddar sajt és zöldségek. Szerda Reggeli: Keto turmix. Vacsora: Sertésborda parmezán sajttal, brokkolival és salátával. Csütörtök Reggeli: Omlett avokádóval, salsaval, paprikával, hagymával és fűszerekkel.

Ebéd: Egy marék dióféle, zeller és saláta. Vacsora: Pestoval és krémsajttal töltött csirke, zöldségekkel együtt. Péntek Reggeli: Cukormentes joghurt mogyoróvajjal, kakaóporral és steviaval.

Kinél működhet?

Ebéd: Kókuszolajban sült marhahús zöldségekkel. Vacsora: Zsemle nélküli burger szalonnával, tojással és sajttal. Szombat Ebéd: sonka és sajt dióval. Vacsora: Kókuszolajban főzött fehér hal, tojás és spenót.