Fogyas kaloria szamolas nelkul


Legtöbbünk számára a fogyókúra egyenlő a kalóriaszámolgatással, a sikeres fogyókúra kulcsának pedig a kalóriák jelentős csökkentését tartjuk.

hogyan lehet zsírégetni a hónalj alatt küzd hogy lefogyjon a hasától

A valóság azonban nem ennyire egyszerű. Most megtudhatod, melyik a három leggyakoribb tévhit a kalóriákkal kapcsolatban. Mi is az a kalória?

Napi kalóriaszükséglet kalkulátor

Az ételek energiatartalmát kalóriában mérjük. Bármilyen ételt vásárolunk, a kalória általában a legelső információ, amelyet a tápanyagcímkén találunk a szénhidrát, a cukor, a fehérje, a zsír, a só stb. A megnevezés a francia chaleur, azaz hő szóból ered.

A kalória az energia mértékegysége, egy kalória egy gramm víz hőmérsékletét egy °C-kal emeli meg.

helyreállítás wellness egyedi zsírvesztés richmond fogyás gondozók számára

Az SI mértékegységrendszerrel azonban a joule kiváltotta 1 kcal egyenlő 4,18 kJ-lalígy napjainkban elsősorban az élelmiszerek energiatartalmának mérésére használjuk.

A szervezetünknek energiára van szüksége, hogy megfelelően működni tudjon.

A fogyókúrák többsége kalóriadeficiten alapul, azaz kevesebb kalóriát kell bevinni a szervezetünkbe, mint amennyit felhasználunk. A modern irányzatok azonban egészségünk érdekében óva intenek a túlságosan korlátozó diétáktól, és a táplálkozási szakemberek egyre kevésbé ajánlják egészséges, csupán fogyni vágyó klienseiknek, hogy hosszú ideig számolgassák a kalóriákat. Azonban, ha egészségesen szeretnénk fogyas kaloria szamolas nelkul plusz kilóinkat, fontos, hogy limitáljuk a kalóriacsökkentést is.

Nagyjából naponta maximum kalóriával együnk kevesebbet a megszokottnál. Ennél nagyobb megvonás hosszabb távon nem ajánlott, azaz ebben az esetben a kevesebb nem mindig előnyösebb.

3 durva tévhit a kalóriaszámolásról

A szervezet ugyanis raktározó üzemmódban áll át, ha túlságosan megvonjuk tőle a kalóriákat, így amikor egy-egy sikeres fogyókúra végén visszatérünk a normál étkezéshez, gyorsan hízni fogunk. Ilyenkor jelentkezik az úgynevezett jojó-effektus. Ráadásul arról sem feledkezhetünk el, hogyha a fogyókúra mellé rendszeres edzéseket iktatunk be, ahhoz megfelelő energiára van a szervezetnek szüksége. A legtöbb ember azt hiszi, hogy bármit megehet, beleértve a csokoládét is, ha a nap végére úgyis kalóriadeficitbe marad.

cink zsírégető lassan lefogy, és tartsa le

A kalóriák minősége azonban igenis számít. Egyáltalán nem mindegy, hogy egy szelet csirkemellet eszünk kcal-val, vagy egy szelet ugyanennyi kalóriát tartalmazó csokit. A különböző ételek különböző hatással vannak szervezetünkre, illetve hormonháztartásunkra is más-más befolyással vannak. Lehet, hogy light kólával, kis adag sült krumplival és mini kiszerelésű csokikkal le tudsz fogyni, mert kevesebb, mint amit korábban ettél, de ettől még egyáltalán nem leszel egészséges.

Itt az idő, hogy elfelejtsd a kalóriaszámolást

A koleszterinszinted az egekbe szökik, jelentősen nő a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélye, felborul az emésztésed, közérzeted pedig rossz lesz. Egy jól összeállított fogyókúrás étrendnek is tartalmaznia kell komplex szénhidrátokatgyümölcsöket, zöldségeket, sovány fehérjét és nélkülözhetetlen telítetlen zsírsavakat.

A minap végzett testösszetétel-mérés összegzéseként két eredmény volt általánosnak mondható: mindenki legjobban a testmagasságán csodálkozott el, sajnos a centi már nem azt mutatja, amit fénykorunkban… a testzsír-százalék a legtöbbeknél magasnak bizonyult. Hiszen a diéta, fogyókúra szavak magukban hordozzák az időtartam végességét. Ha a változás csak időleges, sajnos a testsúly-változás is csak időlegesnek tekinthető. A mi célunk pedig a tartós változás elérése, a csökkent testsúly hosszútávon való fenntartása. Életmód váltás — kis lépésekben Nem vagyok dietetikus, ezt gyakran hangsúlyozom.

Ne felejtsd el óvni a tested és az egészséged akkor is, ha a fogyás a cél! Pedig a szervezetnek nincs órája, vagy legalábbis nem törődik vele, hogy dél vagy épp este 8 óra van.

fogyókúra bentlakással q10 koenzim fogyás

Mindamellett egy könnyű esti vacsora még támogatja is a fogyókúra sikerét. Például egy szelet párolt csirkemell zöldségekkel vagy egy paradicsomos quinoa saláta remek választás a nap utolsó étkezésére. Egyetlen dologra kell fokozottan ügyelni este, hogy kerüljük a cukorban dús ételeket.

lehet lefogyni 53 éves korban 50 év feletti nő nem tud fogyni

Ugyanis a vércukor-ingadozás zsírraktározáshoz vezet. Tartsuk észben, hogy későn már nincs szükségünk extra energiára, hiszen a szervezetünk ilyenkor pihenő üzemmódra áll át.

Egy kimondottan kért téma következik: hogy a fenébe lehet leszokni a kalóriaszámolásról? Három alap dolgot szeretnék kiemelni a tippek mellett ebben a bejegyzésben, amit szerintem fontos megértened ahhoz, hogy le tudj mondani róla: A kalóriaszámolás tanult.

Ha tele gyomorral nehezen alszol el, a 6 órás szabály helyett inkább lefekvés előtt órával ne étkezz. Összegzés Ha fogyni akarunk a kalóriaszámolás segíthet, hiszen tudatosítja, hogy mennyi energiára van valójában szükségünk, és mennyit is eszünk a nap folyamán.

Egyszerű fogyókúra-matek, kalóriaszámolás nélkül

De nagyon fontos, hogy a számok mögé lássunk! A mikro- és makrotápanyagok ugyanolyan lényegesek, fogyas kaloria szamolas nelkul az energia, azaz a kalória. Ne feledd azt sem, hogy a napi tevékenységekhez és a testmozgáshoz is üzemanyagra van szükséged, amit ha nem viszel be, a szervezeted lemerül és megbetegszik.

A kalóriaszámolás még mindig a legelterjedtebb módja annak, hogy az ember megtudja, pontosan mennyi energia az, amit ténylegesen elfogyaszt a nap folyamán ahhoz képest, hogy mennyire lenne szüksége.

Fotó: RF.